ONS CONCEPT
“In ons concept vinden we het belangrijk om bewust na te denken over onze keuzes en hoe we ze maken. Over elk product denken we goed na. We willen trots zijn op onze menukaart, dus leggen we graag duurzame accenten. Zoals ons biovlees of de Oxfam-koffie, de Pastati pasta, daar pakken we fier mee uit. Je serveert de klant niet alleen een gerecht, maar ook het bijhorende verhaal. Als mensen zeggen dat het er heel goed uitziet, zeg ik dat er heel veel liefde inzit. Dat is ons geheime ingrediënt!!
In een ideale wereld zijn al onze ingrediënten bio, of komt alles van bij de lokale boer. Dat is financieel nu nog niet haalbaar en elke dag maken we de afweging. Elke stap, hoe klein soms ook, is er eentje in de juiste richting.
Ook zijn we grote fan van gamechangers als mannen achter de Too Good To Go-app. Voor ons is dat een win-win; je hoeft niets weg te gooien en we merken dat er zo een nieuw publiek de weg naar ons vindt. Zelfs het idee van een weekendbrunch is gegroeid uit die anti-weggooigedachte. Het is tof voor de klanten én geeft ons de ruimte voor creatieve vrijheid. Niets leuker dan gerechten verzinnen met alles wat er nog in de frigo zit.”
Al sinds het begin werkt Woest nauw samen met sociale biobakkerij Compaan. Als klant krijg je brood er à volonté, maar ook is er in het restaurant ruimte voor sociale tewerkstelling.