JELLE & MELE

 

Als je bij WOEST komt, dan kom je eigenlijk op bezoek bij ons thuis. Maar wie zijn wij? Wel, wij zijn Jelle en Mele, en het zal je vreemd in de oren klinken maar het begon met een frisbee. Die bracht ons samen. Jelle richtte samen met oa Joost (vent van Mele) frisbeeclub Gentle in Gent op na hun studentenjaren, en waren al longtime friends. De frisbee is een bakermat van zoveel leuks. Intussen zijn onze kinderen lid, net als de helft van ons personeel.

Nu, zowel Jelle als ik droomden van een restaurant, al hadden we beiden geen achtergrond in horeca. Toen we erover aan de praat raakten, bleek dat onze visies zeer gelijklopend waren. Dus bouwden we samen Woest uit.

Dus: Sinds 2017 is de Brugse Poort een ‘Woest’ rijker! Mele staat in de keuken en houdt zich bezig met het concept. Jelle doet de bar en de zaal en regelt de administratieve en financiële zijde van de zaak. Dreamteam!

ONS WOEST EN ONGETEMD TEAM

 

We willen investeren in mensen, geen ervaring is zeker geen no-go. Als de goeie vibe er is, komt de rest wel goed. Zo vinden we ook graag nieuwe werkkrachten via IBO. Dat is een fantastisch systeem om mensen kansen te geven.

Wie interesse heeft in de keuken, kan het bij ons leren. De tijd, energie en liefde die we in ons personeel investeren halen we er absoluut terug uit. We kiezen mensen waar we ons goed bij voelen. Jelle’s selectiecriterium is: ‘zou ik ermee op weekend willen?’. HAHA!

Ons team is heel hecht. We doen veel activiteiten en teambuildings en ik ben altijd benieuwd naar hun ideeën of voorstellen. We zijn één familie en zijn er voor elkaar. Net daarom kunnen we samen dat vangnet bieden.

Compaan begeleidt mensen die het soms mentaal of fysiek iets moeilijker hebben. En dus gaan ze voor hen op zoek naar een veilige omgeving om ervaring op te doen. Zo kunnen ze de arbeidsmarkt instappen met een mooie aanbeveling op zak.

Gedurende die weken of maanden zie je mensen groeien. Laatst hadden we een jongen die begon aan de afwas, later groentjes sneed en mee de soep hielp maken en uiteindelijk stond hij in de coronaperiode aan het buffet om op te scheppen. Zo kon hij zijn klantvaardigheid wat bijschaven en een vlotte feel onder de knie krijgen.